JOGOM DO VEĆE ENERGIJE

Asane koje vam mogu pomoći da podignete energiju, aktivirate telo i um i spremni uđete u nove radne obaveze

Oproštaj od mora, sunca i vraćanje poslovnim obavezama i užurbanoj svakodnevnici, kod mnogih ljudi budi osećaj nezadovoljstva, anksioznosti i umora. Ali nije sve tako crno! Joga i zdrava ishrana mogu da pomognu da podignete energiju i vratite dobro raspoloženje, tvrdi Nina Lazić, joga master Integralne Hathe i Transformacione joge, savetnik naturopatije i makrobiotike.

Važno je da jedete sezonsko povrće i voće, žitarice, i da se od septembra polako preorijentišete na biljne čajeve, supe i čorbe. Izbacite šećere, led, hladne napitke. S vremena na vreme uradite nekoliko asana koje vam mogu pomoći da podignete energiju, aktivirate telo i um i spremni uđete u nove radne obaveze. Možete ih raditi kad god vam to prija, bilo ujutru ili uveče. Na početku, ne zaboravite par minuta zagrevanja. Fokusirajte se na vrat, ručne zglobove, članke, a zatim uradite pozu Mačka, Pas i kroz pretklon polako pređite u stoj, Tadasanu – savetuje Nina Lazić i predlaže najkorisnije asane za podizanje energije.

Zvezda, Tarasana

Zvezda je lagana asana, koja nas uzemljuje i istovremeno stabilizuje našu snagu, kako fizičku tako i mentalnu. U ovoj pozi takođe, otvaramo kukove, istežemo unutrašnju stranu butina, a najveći fokus je na otvaranju grudnog koša i istezanju međurebarnih mišića.

Sedite nogu savijenih u kolenima, kolena otvorena u stranu, spojenih stopala, pete udaljene od kukova, tako da noge formiraju romb. Uhvatite se levom rukom za levi članak i položite podlakticu sa unutrašnje strane kolena na pod. S udahom, podignite desnu ruku ka glavi, ka uhu, i savijte se u levo, otvorite celu desnu stranu i osetite istezanje u međurebarnim mišićima. S izdahom se vratite u neutralni položaj i zamenite strane.

Lunge varijacija, Anjaneyasana

Ovo je poza koja pomaže da nađemo balans i fokus! Otvara srce, srčanu čakru, jača leđa, noge i ramena, isteže kukove i butine.

Iz poze Pas, s udahom napravite korak desnom nogom između dlanova i proverite da je desno koleno direktno iznad desnog članka. S izdahom, pritisnite kukovima i karlicom ka podu, osećajući istezanje u oblasti prepona i kukova. S udahom, podignite ruke ka glavi, s izdahom ih zabacite unazad i dole. Ruke su aktivne, zategnute, i vukući rukama lagano unazad, produbljujemo zaklon u donjem delu leđa. Pogled gore, glava blago zabačena unazad. S udahom se vraćamo u neutralni, početni položaj, s izdahom pređite u pozu Pas i ponovite ovaj položaj na drugu stranu.

Daska, varijacija

Jako telo, jak i um! Radeći Dasku i slične poze, jačamo ceo centralni deo tela, ali i podižemo energiju.

Uđite u Daska pozu, ručni zglobovi direktno ispod ramena, članci direktno iznad prstiju na nogama. Celo telo u jednoj liniji. S izdahom, savijte desnu nogu u kolenu i prinesite spoljnoj strani desnog lakta. S udahom se vratite u dasku i ponovite varijaciju na drugu stranu.

Golub, Eka Pada Rajakapotasana

Duboki zaklon, koji zahteva pripremu i prethodno praktikovanje joge. Odlična asana za otvaranje grudnog koša, ramena, takođe fantastična za otvaranje kukova, gde se smatra da gomilamo veliku količinu stresa, kao i za istezanje prepona, nogu i stimulaciju rada trbušnih organa.

Iz poze Pas, sa udahom podignite desnu nogu visoko gore i napravite korak napred, stavljajući desno koleno na pod, direktno iza desnog ručnog zgloba. Položite desnu potkolenicu na pod. S izdahom, spustite karlicu što niže na prostirku, težina je na sredini karlice. Ispravite leđa, pogled napred, rukama se oslonite na pod. Leva noga je kompletno ispravljena i pritiskamo potkolenicom i gornjom stranom stopala o pod. S udahom, savijemo prste na levom stopalu i sa izdisajem se vratimo u pozu Pas dole. Ponovite i na drugu stranu.

Točak varijacija, Urdhva Dhanurasana

Ovo je odlična poza za podizanje energije i suzbijanje depresije. Takođe, stimuliše rad štitne žlezde i hipofize. Kroz pozu Točka ili Točka varijacije jačamo ruke, ručne zglobove, noge, gluteuse, stomak i kičmu!

Lezite na leđa, nogu savijenih u kolenima, pete što bliže kukovima. Savijte ruke u laktovima, raširene šake položite na pod, tako da su prsti okrenuti ka ramenima. S izdahom, pritisnite stopalima i rukama o pod i podignite karlicu na gore, sastavite lopatice i podignite leđa i glavu. Pritisnite čvrsto rukama o pod, otvorite grudni koš i lagano ispravljajte noge u kolenima, pomerajući sitnim koracima stopala unapred. Ravnomerno raspodelite težinu između stopala i ruku. Izađite iz poze sa izdahom.

Polu-mesec, Ardha Chandrasana

Polu-mesec je energična poza, koja od nas traži da sijamo na sve stane, u svim pravcima, kao i sam mesec! Zanimljiv i ne tako jednostavan balans, koji odlično jača noge, stomak, leđa i otvara grudni koš.

U pretklonu u stoju, položite desnu ruku na pod, desetak cm iznad desnog stopala. Ispravite desnu nogu u kolenu i s udisajem podignite levu nogu gore, otvarajući kuk i torzo na gore. Leva noga je ispravljena i aktivna. Sa sledećim udahom, podignite levu ruku gore, pogled gore. Takođe se istežemo rukom na gore i vrhom glave napred. S izdahom spustimo levu ruku, zatim nogu i zamenimo strane.

Polu-lotus balans, Padangustha Padma Utkatasana

U ovom balansu, srce je fokus dok se polako spuštamo i uz pomoć disanja otvaramo kukove. Jedan od glavnih benefita, kao i u svim balansima je umirenje i ravnoteža uma, ali takođe jačamo članke, noge i otvaramo kukove.

Iz Tadasane, savijte levu nogu u kolenu i položite levu petu i članak na početak desne butine ili na desnu preponu, otvorite levo koleno u stranu. Blago savijte desnu nogu u kolenu i zagledajte se u jednu tačku na podu. S udahom podignite ruke iznad glave, s izdahom ih sastavite ispred srca i postepeno uđite u čučanj, balansirajući na vrhovima prstiju desnog stopala. Trudite se da su leđa ispravljena, ramena zabačena unazad i otvoren grudni koš.